Mesto prevzalo správu parkovania do vlastných rúk. Nespravuje ho.
Mesto má v správe 1500 bytov. Nedokáže ich udržať v obývateľnom stave, takmer 50 z nich zíva prázdnotou a ani jeden z nich nemá šancu pri tomto stave ekonomicky prežiť.
Mesto nedokáže už polroka pripraviť rozpočet na schválenie, chýbajú mu milióny.
Mám 3 riešenia.
Prvé som odprezentoval viac ako 50 zúčastneným na Finančnej komisii mesta Košice.
Nazval som ho DOPRAVA DOPRAVE a pri jeho zavedení vie mesto zvýšiť príjmovú časť o viac ako 3 000 000 EUR, dokonca ihneď po mesiaci od zavedenia dostať do kasy viac ako 100 000 EUR mesačne.
Druhé som predniesol na Komisii Dopravy a výstavby. Byty sú prenajímané bez prehľadu a neefektívne, všetci poslanci na ostatnom mestskom zastupiteľstve podporili aj môj návrh na kontrolu nájomných zmlúv s mestom a BPMK. Je nutné odborne a s prihliadnutím na náklady vytypovať byty, ktoré vyberieme a ponúkneme v dražbe. Za všetky utŕžené peniaze postavíme nové byty, ktoré budú k dispozícii mladým ľuďom a rodinám. Efektivita a hospodárnosť pri ich správe nám dokáže ročne ušetriť najmenej 1 000 000 EUR.
Nehovoriac o státisícoch, ktoré ročne vylievame do kanála na udržiavanie a balzamovanie aktuálnych zrúcanín.
Tretie riešenie je revolučné, odvážne ale po včerajšku konečne reálne.
Začnem otázkami.
Ak odpoviete na všetky NIE, rozumieme si dokonale.
Ak odpoviete na všetky ÁNO, začnem pochybovať, či som za 9 rokov načerpal dostatok informácii na toto vážne rozhodnutie. Na návrh tohto riešenia.
Je ekonomické aby ste zaplatili projektantovi 70 000 EUR za stavbu v hodnote 10 000 EUR?
Je ekonomické aby ste platili za doručenie balíka 100 EUR, keď ho viete susedovi odniesť osobne a do 15 minút?
Boli ste tento rok na úrade Vašej mestskej časti?
Potrebovali ste osobne navštíviť úrad mestskej časti viac ako 5 krát za posledných 10 rokov?
Máte psa? Ak áno, k predošlým dvom otázkam si zmeňte odpoveď na NIE.
Viete kde presne je kancelária starostu/starostky mestskej častI?
Viete o tom, že úrad veľkej mestskej časti spotrebuje 70% zdrojov len na svoj vlastný chod?
Viete o tom, že mestské časti ročne stoja cez 15 000 000 EUR?
Viete o tom, že správa budov a náklady na úradovne ešte nikto nespočítal a mohli by byť obrovským zdrojom ďalšieho príjmu?
Viete o tom, že náklady na jedného riadiacieho pracovníka úradu, ktorý nemá kompetencie a dokonca ho väčšina z Vás ani nepozná, sú viac ako 50 000 EUR ročne?
Viete koľko stál nový asfaltový koberec na Americkej triede, na ktorý sme 7 rokov čakali ako na prvú investíciu v mestskej časti?
Viete koľko stála oprava cesty na KVP o ktorej sa 6 rokov rozprávalo?
Viete koľko stojí jeden parkovací dom?
Viete koľko stojí výstavba nového aquaparku?
Viete na čo je tu úrad mestskej časti?
Ak máte všade NIE, idem s Vašimi potrebami von. Vďaka ľuďom ako vy ponúkneme všetkým našim obyvateľom niečo lepšie. Lepšie mesto. Bohatšie Košice.